Het werk dat Fröse in de kelder van Pouloeuff liet zien, refereert aan de geschiedenis van het pand. Of je nu denkt aan de oude specerijenwinkel, de cafetaria of de fourniturenwinkel, je zult een connectie leggen tussen het werk en het verleden. Fröse is geïnteresseerd in objecten die niet alleen fascinerend zijn om te zien, maar die je ook wil aanraken. Dit probeert zij in haar werk terug te laten komen op verschillende manieren en met verschillende materialen, zoals gips, glas, textiel, kunststof, etc.
Het liefste werkt Kira Fröse met keramiek. Het blijft namelijk altijd een kleine verrassing hoe dit uit de oven komt. Keramiek is te vormen, maar heeft ook beperkingen en Fröse vraagt zich af: “Hoe ver kan ik het materiaal vormen zoals ik het wil en in hoeverre vormt het materiaal mij?” Voor Fröse is haar werk geslaagd wanneer mensen op het verkeerde been gezet worden door het gebruik van het materiaal, en ze niet precies begrijpen waar ze naar kijken. Of - beter nog - dat ze geloven te weten waar ze naar kijken en dan verrast worden door een andere realiteit.